COVID-19 a právo

Obsah

1. České právo

1.1. Pandemický plán ČR

Pandemický plán České republiky (archiv), vypracovný pro případy pandemie, kterým se vláda v případě koronavirové pandemie neřídila.

1.2. Pandemický zákon

  • Novela 2022 (archiv).
  • Novela 2022, návrh změn (archiv).
  • Průvodní dopis (archiv).
  • Verze novely schválená PSP ČR, <2022-02-02 Wed> (archiv).

1.2.1. Některé klíčové aspekty novely

  • Podařilo se zajistit přednostní projednatelnost návrhů na zrušení mimořádných opatření s tím, že již není možné opatření nahradit pouze jeho novější verzí a zachovat tak jeho platnost. Pokud je nové opatření obdobné, soud bude mít i nadále možnost rozhodnout o jeho zrušení:

    47. V § 13 se za odstavec 4 vkládají nové odstavce 5 a 6, které znějí:

    „(5) Návrh se projednává přednostně; to neplatí, pozbylo-li mimořádné opatření v průběhu řízení o jeho zrušení platnosti a povinnost v mimořádném opatření nebyla současně nahrazena obdobnou povinností v jiném mimořádném opatření.

    (6) V řízení o přezkumu mimořádných opatření se § 34 soudního řádu správního nepoužije.“.

  • V zákoně chybí pravomoc soudu zkoumat nicotnost vydaného opatření. Nicotné opatření znamená jeho nulitnost, z níž je pak možné dovozovat trestní odpovědnost vydávající autority (ministra).

2. Nezákonnost mimořádných opatření

2.1. Mgr. Libor Hlavsa, Návrh na zrušení MOP z 29. 12. 2021 (prokazování bezinfekčnosti)

  • Návrh zrušení opatření k Nejvyššímu správnímu soudu ČR, <2022-01-23 Sun>, (archiv).
  • Vyjádření odpůrce (MZČR), <2022-02-02 Wed>, (archiv).
  • Informace o vyjádření odpůrce (NSS), <2022-02-04 Fri>, (archiv).

Podstatné body návrhu, prokazující svévoli při vydání mimořádného opatření (bod 124 návrhu, str. 37):

  1. úmyslné vydírání navrhovatele odpůrcem skrze odnětí základních lidských práv, které má za cíl donutit jej se očkovat, aniž nabízí jinou možnost ochrany navrhovatele
  2. úmyslné zvyšování zdravotního rizika pro testovaného neočkovaného navrhovatele, prostřednictvím umožnění netestovaným preferovaným osobám odpůrcem k šíření onemocnění, proti němuž odpůrce přijal napadené mimořádné opatření
  3. ukládání podmínky prokázání bezinfekčnosti na základě dokumentu (COVIDPASS EU), který není možné vyžadovat po navrhovateli, a to při návštěvě odpůrcem vyjmenovaných míst
  4. úmyslné tvrzení bezinfekčnosti za situace, kdy odpůrce ví, že se jedná o epidemiologické riziko, které úmyslně nechce konkrétně specifikovat
  5. úmyslné nezjišťování manifestnosti onemocnění – tedy poměru poměru klinicky se projevujících se případů k celkovému počtu infikovaných jedinců
  6. úmyslné přenesení neexistují pravomoci orgánů ochrany veřejného zdraví na jiné osoby, a to za účelem kontrolování bezinfekčnosti navrhovatele podle (COVIDPASS EU), který není povinen navrhovatel předkládat žádné osobě mimo působnost Nařízení Evropského parlamentu a Rady EU č. 2021/954 a Nařízení Evropského parlamentu a Rady EU č. 2021/953
  7. úmyslné umožnění protiprávního zpracování osobních údajů navrhovatele ze strany orgánů ochrany veřejného zdraví a dále osobami vyjmenovanými v napadeném mimořádném opatření
  8. úmyslné vydání napadeného mimořádného opatření k prokazování neexistující bezinfekčnosti, která nemá oporu v právu České republiky, a tedy je založena na chybějícím zákonném zmocnění pro odpůrce, respektive zákonné úpravy bezinfekčnosti v zákoně č. 94/2021 Sb., o mimořádných opatřeních při epidemii onemocnění COVID-19 a o změně některých souvisejících zákonů a dále v zákoně č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví
  9. úmyslné tvrzení závaznosti Nařízení Evropského parlamentu a Rady EU č. 2021/954 a Nařízení Evropského parlamentu a Rady EU č. 2021/953, a to v situaci, kdy odpůrce jeho část úmyslně neaplikuje
  10. neaplikovatelnosti Nařízení Evropského parlamentu a Rady EU č. 2021/954 a Nařízení Evropského parlamentu a Rady EU č. 2021/953, a to z důvodu jeho rozporu se Smlouvou o EU, Smlouvou o fungování EU a dále Listinou základních práv Evropské unie, a to na území ĆR ve vnitrostátních věcech
  11. pravděpodobně úmyslné tajení závažných následků na zdraví způsobené vakcinací a v některých případech i riziko úmrtí osob podstupující vakcinaci
  12. pravděpodobně úmyslné nastavení časové lhůty příčinné souvislosti ve vyhlášce Ministerstva zdravotnictví č. 483/2021 Sb., o následcích povinného očkování, pak v bodě 11 přílohy covid 19, a to tak, aby bylo zamezeno možnému řádnému vyplacení újmy na zdraví všem postiženým osobám, u nichž s projeví později, než je kvalifikováno časově odpůrcem
  13. pravděpodobně úmyslné nastavení jen některých závažných vedlejších následků (diagnóz) jako příčinné souvislosti po očkování u osob podstupující vakcinaci, a to ve vyhlášce Ministerstva zdravotnictví č. 483/2021 Sb., o následcích povinného očkování, pak v bodě 11 přílohy covid 19 bylo nastaveno tak, aby bylo zamezeno možnému řádnému vyplacení újmy na zdraví postiženým osobám, kdy některé následky jsou úmyslně nezařazeny, oproti vedlejším účinků kvalifikovanými výrobci vakcín
  14. pravděpodobné úmyslné neuznávání protilátek na základě zkreslených vědeckých výzkumů a zatajování skutečného stavu osob končící s těžkým průběhem COVID 19 na JIP či zemřelých na toto onemocnění, po prodělané nemoci COVID 19 (déle než 180 po PCR pozitivním testu nebo bez něj a se zjištěnými protilátkami), kdy tyto osoby mají zjištěny protilátky proti COVID 19 na základě sérologického vyšetření v krvi konkrétní osoby
  15. pravděpodobně byla zcela úmyslně zanedbána péče v rámci přednemocničního stavu pacientů, kteří nemuseli a nemusí být hospitalizováni v nemocnici, pokud by se jim dostalo řádného klinického vyšetření ze strany praktických lékařů či odborných ambulantních specialistů, a dále navazující adekvátní léčby, včetně mononukleárních protilátek nebo příslušných vhodných antivirotik
  16. zanedbání lékařského dohledu na osobami nakaženými onemocněním a systémová ne specifikace účinné přednemocniční léčby
  17. nelze vyloučit podle přesvědčení navrhovatele, že účelem protlačování úmyslné (zlovolné) vakcinace osob s přirozenou imunitou proti COVID 19 odpůrcem, je přímo podporované a instruované ze strany EK a pravděpodobně i RADOU EU
  18. nelze podle navrhovatele s jistotou vyloučit (ignorování přirozené imunity pro prodělání COVID 19), že odpůrce nejedná takto na základě neformální dohody s Evropskou komisí za účelem vyzkoušení experimentálních vakcín na obyvatelstvu ČR, pro navrhovateli neznámé důvody, které zcela jistě podle přesvědčení navrhovatele nemají jen zdravotní opodstatnění
  19. navrhovatel se domnívá, že vláda ČR a odpůrce jedná podle pokynu Evropské komise na základě nátlaku, aby bylo v ČR prosazeno povinné očkování, jak předsedkyně Evropské komise žádá v celé Evropské unii
  20. odpůrce úmyslně nečiní ani jemu spřízněné autority posouzení protekčního efektu –zjišťování ochranného účinku očkovací látky před klinickým onemocněním, podle druhu očkovací látky. Tedy odpůrce úmyslně neuvádí, jak sleduje nemocnost očkovaných s nenaočkovaných osob exponovaných infekcí. Kolik osob v procentech po očkování při následné přirozené expozici onemocní, pak v žádném napadeném mimořádném opatření odpůrce neuvedl.

3. Odpovědi dle zákona 106/1999 Sb.

3.1. Bezinfekčnost a CovidPass

  • Definice bezinfekčnosti a právní podklady pro zavedení CovidPassu, Libor Hlavsa, dotaz na MZ, <2021-12-20 Mon>, (archiv).

3.2. Existence pandemie

  • Posouzení Světové zdravotnické organizace ze dne 11. 03. 2020, na základě něhož Světová zdravotnická organizace označila COVID 19 za pandemii, Libor Hlavsa, rozklad dotazu na MZ, <2022-01-30 Sun>, (archiv).
  • Ministerstvo zdravotnictví ČR na potvrzuje, že

    • pro vyhlášení stavu pandemie nedisponuje žádnými dokumenty,
    • stav pandemie není ze strany WHO nijak definován
    • kritéria pro vyhlášení stavu "ohrožení veřejného zdraví mezinárodního významu" dovolují vyhlašování tohoto stavu v režimu ad-hoc

    Libor Hlavsa, <2022-01-25 Tue>, (archiv).

3.3. Testování, vykazování případů

  • Epidemiologické prahy PCR, AG testů, vykazování případů, Libor Hlavsa, dotaz na SZÚ, <2021-02-25 Thu>, (archiv).

4. Odmítnutí žádostí dle zákona 106/1999 Sb.

4.1. ÚZIS, statistická data o úmrtí na COVID-19

5. Evropské právo

5.1. Covid Pass

  • Regulace EK zavádějící "CovidPass" (archiv).
  • Dodatek regulace EK zavádějící "CovidPass" (archiv).

5.2. Vakcíny

5.2.1. Smlouva EU se spol. Pfizer o nákupu vakcín

Uniklý, neredigovaný dokument k dispozici zde. Obsahem je, mimo jiné, následující:

  • Smlouva platí dva roky od podpisu (str. 10–11), tedy do listopadu 2022 (str. 28).
  • Cena €13,5–€17,5, podle objemu (str. 20–21).
  • Pfizer a ostatní zúčastněné strany neručí vůbec za žádné účinky produktu (str 24–26).
  • Pfizer a BioNTech neručí za škody, s výjimkou těch, plynoucích z porušení smlouvy. Neručí ani za včasné dodávky. (str. 30–31).
  • Každý členský stát "reprezentuje" dostatečnou autoritu, k převzetí odpovědnosti za případná odškodnění (tzn. včetně ČR) (str. 32).
  • Obě strany se zavazují, že to, co ta druhá považuje za "tajné", nezveřejní (str 34–35).
  • Komise bude propagovat vakcínu na Covid-19 jako globální veřejné blaho (str. 56).

6. Vzory žádostí o informace

  • Vzor žádosti o informace dle zákona č. 106/1999 Sb. (archiv).

Autor: Jan Janský

Vytvořeno: 2022-02-27 Sun 23:40

Validate